“北京四周高清電影班”

青春的深意不是後悔自己所浪費的今天,曾是前人所奢望的明天,而是把懵懂隨性又遙不可及的瞬間,真真切切地拍成美好的影片。

 

紐約電影學院在北京開辦的暑期影視訓練班剛結束,就收到了來自世界各地學員們的反饋,不僅有中國的,

還有來自美國、歐洲、澳洲,乃至印度的的消息,令人高興的是,同學們不僅學到了技藝,也收獲了友誼。

 

My name is Perry. I’m from China. I’ve always been pursuingarts, all different kinds of arts.

The whole team came together just making aproject and I think this is kind of ar

我叫田小凡,來自遼寧沈陽。我從微信公眾號中看到一個帖子,就是關於暑期電影班的,

聽說結業有自己的作品,我特別感興趣就報名了。在這裏我學了編劇課,導演課,燈光課,攝影課,剪輯課等等。

學到了很多電影知識和拍攝技法,尤其是怎麽構圖,拍攝時的一些小技巧,比如說相機怎麽移動,

用什麽技術和設備來營造什麽效果,紐約電影學院的老師特別耐心,而且講知識講的特別透徹,我覺得受益匪淺。

 

My name is Steven. I go to school in Florida. I come to NewYork Film Academy tolearnabout films and more advanced knowledge to the film industry.

The classes atNew York Film Academy offers editing, lighting, sound sync, directing andwriting.

 

The crew is very organized. Everyone got a chance to do a job they never done before. My favorite class wouldprobably be editing.

Because I think it’s one of the greatest way to tell astory and you can change your story just by changing the clips in editingtogether

like things getting very powerful and interesting. New York FilmAcademy offers many hands on stuff, which are very practical.

我叫劉瑞琦,來自武漢,我就想了解一下美國那邊電影是怎麽做出來的,和中國這邊有什麽不一樣, 多去學習學習。

我之前沒有接觸過電影導演這些技巧方面的東西, 所以我也比較好奇。這就是為什麽我特別想去美國紐約電影學院。

在這裏我學到了做電影最重要的就是要懂得teamwork,你要和你的團隊交流、溝通,學會接受錯誤,然後去改正它。

My name is Enna, I’m originally from India, but I grew up inBritish Guiana, then I migrated to the U.S. where I actually study acting, andam interested in films.  

I’m teachinghere in Beijing. So I was quite excited when I saw New York Academy host it. 

Of course the instructors are always quitehelpful and ready to help you see out the things you’re trying to do with yourproject.

And it was great to have equipment that the industry standard to useso we can get the experience working with it to bring our projects alive.

Make sure you’re passionate about what you want to dobecause the industry is not the easy thing.

So the best advice I can give is to be passionate and clearly about what you’re trying to do.

我叫蒿藝源,我是一個比較叛逆的人,從小愛演戲,在美國已經讀了4年了,

通過朋友知道紐約電影學院,也親身去拜訪了學校,剛好暑假有時間就趕緊來參加這個項目。

期間自編自導自演,拍了一個默片,一個MV和最後一個結業電影,這個班內容相當得豐富,課程也很緊湊,忙得一天從早到晚。

學了這個電影課程之後,我會從一個導演的視角去進行表演,如果你愛電影,一定要來參加這個暑期電影訓練班,我從不懂到最後的深愛,真是一個質的飛躍。

青春是什麽?不計得失的簡單快樂,激情碰撞的意氣風發。

青春,是一陣風,不經意間掃過大千世界不平凡的角落。

青春,是一首歌,輕聲吟唱便奏出蕩氣回腸震人心魄的旋律!

 那年的夏天,知了、梧桐,陽光彩虹, 那年夏天,爭執、打鬧,風華正茂。

但多少有些可惜,暑假終將會過去,或許成長的一部分就是這樣,你不斷的跟熟悉的人告別,跟熟悉的地方告別,

然後走上一個陌生的舞臺,見陌生的人,聽陌生的歌,看陌生的風景,最後把陌生變為熟悉。

堅持自己所熱愛的,期待明年暑假,我們再見!

 

 

-------------------------

作者 Nancy Shen

索取課程資料請郵件 jillian.wang@nyfa.edu

arrow
arrow

    NYFA 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()